Tuesday, 15 December 2015

random xyz

Assalammualaikum.



warning!
(entry ini tiada kena mengena dengan mana mana entry sebelum ini).



moga semuanya baik baik sahaja :')


dulu,
jiwa kental, macam lelaki.
mungkin lebih kental dari lelaki.

sekarang jiwa rapuh,
kesannya rapuh yang ada hubungkait dengan air mata

kadang gelak ketawa
1 saat lepas tu, rasa sayu


mungkin inilah kesan duduk jauh dari keluarga
mungkin, inilah perubahan nak jadi wanita (haha)



tak pasti sayu dek gembira atau sedih



tapi satu perkara yang aku pasti,
hidup disini mengajar untuk rasa bersyukur

syukur yang bila ucap 'alhamdulillah' pun rasa macam tak cukup nak balas dengan apa Allah dah bagi



sebab Allah tahu aku dah penat duduk kawasan sesak.

sebab Allah tahu, hati aku ada pada pantai, bukit bukau, bulan dan bintang..
hati aku ada pada ciptaan Allah,

maka, cinta hakiki ku hakikatnya milik Allah.


tapi, sayu hati itu masih terkadang timbul,


rasa sayu itu timbul bila terkenang kisah lampau

kadang kerana memikirkan masa hadapan,

kadang kerana cemburu,

maka, aku bukanlah hamba Allah yang paling best :')
syukur itu masih kurang mungkin.


dan terkadang,

sayu itu muncul,

bila memikirkan,
mungkin tiada insan yang mampu terima aku seadanya,
kejelekan diri luaran mahupun dalaman.

kerana manusia itu sikapnya ingin mencari kesempurnaan.


dan sekarang apa yang aku sedar ialah,




aku terlebih berfikir.













aku lupa perancangan Allah adalah sebaik baik perancangan. :')

maka, teruskan melatih diri untuk terus bersyukur
dan berusaha kearah kebaikan.


jika balasan bukan didunia,

tunggulah diakhirat bukan?








sayu dan rindu itu ada kaitan?

andai begitu,

rindu pun mungkin menjadi penyebab rasa sayu.







dan aku berharap, kau bahagia disana sahabat. :')
sedikit perkhabaran mengatakan kau sihat pun cukup memberi senyuman dan sinar :)

aku hanya bisa mendoakan yang baik baik untuk kau
sebagai tanda persahabatan,
yang kadang aku rasa sayang itu melebihi persahabatan,
tanpa bicara kata.

hanya membisu.


kerana kebisuan itu membuatkan aku lebih selamat untuk menyayangi dalam diam.




sebab aku tahu,

kalau sayang itu diluahkan,
kau pasti akan hilang.

:')




ampunkan aku Ya Allah andai hati terkadang rapuh kerana manusia,






dan sekarang aku masih tak pasti,

kenapa hati terkadang rasa sayu.








mungkin juga kerana dahi kurang sujud lama disejadah.







sebab sekarang ni musim hujan agaknya. :') haha




then, just smile and laugh. 
so people cant see your tears :)

kata ego tinggi.
wajiblah!































No comments:

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email