Saturday, 23 February 2013

Yang terakhir untuk cikuku

Assalammualaikum semua :)

Di pagi hari nan indah, aman dan damai....... aku telah ditinggalkan keseorangan dirumah pada hujung minggu. Abang n adik bsiap nak pi keje. Ayah dan adik bongsu sibuk dimasjid dgn tournamet futsal manakala emak sedang mengikuti rombongan bsama ibu ibu tunggal ( mak tolong uruskan bsama ajk masjid, bukan bmaksud mak aku ibu tunggal ) : D

Jadi dikesempatan waktu yang tiba tiba blurr tak tahu nak buat apa ni ( kemas rumah nanti tgahari ) , aku nak cerita pasal cikuku kesayangannnnnn.

Disebabkan Atif (my little boyprenn) pernah jatuh sakit sebelum ni, jadi dia tiba tiba sensitif dgn habuk ataupun bulu bulu tmasuk la bulu kucing. Ditambah pula dgn cikuku yang amat gedik sekarang dan tiba tiba bila dia semakin mbesar, perangainya umpama kucing yang baru dilahirkan. Cikuku kerap mbuang air kecil didalam rumah dan menyebabkan  mak asyik kena basuh kencing dia.

dipendekkan cerita, akhirnya ayah dan adik bongsu bsama adik sedara aku membawa cikuku ke bandar klang ( JAUH DARI RUMAH PULAK TU ) dan membuang cikuku disitu tanpa pengetahuan mak dan aku . Mungkin sehingga atif benar benar sembuh baru kitorg akan bela kucing lagi. Demi atif . Walaupun sedih, aku still boleh melepaskan rindu cikuku kat kucing makcik aku ni Kecik dan Bulat . walaupun tak samaaaa.... : (

Aku harap cikuku pandai bawak diri ataupun ada orang kaya yang akan ambil dia dan bela dia elok elok. Biarlah aku tak tinggal ditempat yang kaya dan mewah... asalkan cikuku dapat menginap ditempat mewah at least banglo 3 tingkat. ehem . ( macam dalam movie pulak ) .



babai cikuku :'(


apa nak buat lepas ni ?


2 comments:

Firdaus Ahmad said...

sedih weiii tinggalkan kucing... sobs. haha

Lela S said...

tahu tak pe. kalau nampak kucing lain, mesti teringat kucing sendiri :(

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email