Saturday, 6 October 2012

Nikmat ini.

Assalammualaikum.

Alhamdulillah kerana laila syahidah masih diberikan peluang oleh Allah s.w.t untuk menaip . untuk menghirup udara . untuk belajar. untuk melihat alam ini . untuk terus menjadi hamba Allah di muka bumi ini.

untuk terus melihat wajah wajah mereka.

Alhamdulillah . siang tadi selesai juga pergi dan ziarah kubur Armarhumah Nur Hidayah Zaid.

mak dan ayah dan adik yang bongsu tu semua pergi melaka tengok adik yang tengah stadi dekat uitm melaka . tapi ni seriusli baru dapat mesej dari mak, " Kakak , kitorang tidur melaka . kau tidur rumah cik lilik  malam ni " -______- ''''''''

terus rasa sunyi dan mnyebabkan aku ingin menaip kat sini.

aku boringlah kalau takde teman kat sisi . tak bole duduk sorang sorang. mesti kena ade teman nak beborak. mak lah tempat aku selalu bercerita. and My MOM is the best listener i ever had. : D mak akan dengar aje walaupun aku tengah mengeluh. tengah membebel. dan bila dah habis cerita , kadang kadang ayat mak tkena balik kat aku. huhu . mak lah yang selalu teman aku berjoging . teman aku jalan jalan round meru tanpa pakai helmet dikala lewat petang. mak lah yang teman naik moto pergi beli burger. mungkin sebab aku sorang aje anak perempuan, jadi mak dan aku rapat. ye. kadang kadang kalau bangun tidur tengok mak takde, alahai sedihnya. padahal sebelum tidur borak aje dengan mak. gediknya aku.

kalau dengan ayah pulak , ayah pendiam . apa aku cakap kadang kadang aku tak tahu aku tengah cakap dengan ayah ke , tengah cakap sorang sorang. sampai aku kena tanya balik , " ayah dengar tak apa lela cerita tadi ? " hehe. then jawapan ayah , " ayah dengarlahhhhh " . oh good. haha lepas tu ayah mesti gelakkan aku balik -____________________- ayah adalah hero aku dalam senyap senyap. thanks ayah for make my life be the best. :)

adik aku yang dua orang tu tempat untuk bermanja dan bergaduh. mungkin lebih kepada bergaduh . they always treat me like im their brother. not their sister. kadang kadang gaduh sampai keluar silat. nasib baik aku hebat dalam mempertahan diri . ~~~~____~~~~~ lalaalla. tapi bila diorang takde , serius  sunyi nyeeeeeeeeeeeeee. i love them much ! capik dan acap.

abang akuuuuuuuu . aku rindukan abang aku yang dulu. : ) who can make me laugh , feel protected . tapi abang jadi pendiam semenjak best friend dia meninggal dunia. that give a big impact to him. May Allah give him strengh facing all this. really miss him. oh sekarang abang tgah tengok tv. hihi .tak berani nak kacau dia tengok tv  sebab abang tak tengok bola sangat dah sekarang ni.

kawan kawan aku. the best friends i ever had . no one can replace them. Kawan kawan masa di sambest ! even kawan di Universiti pun ..... emmmm ..... entahla. lain. kawan sambest jugak yang best. mungkin sebab 5 tahun di asrama. nangis sama sama. gembira sama sama. semua sama samalah. ubat gigi pun kadang kadang sama sama. hihihihi tapi berus gigi tak lah ! sukan sama sama. kena marah sama sama. main hujan sama sama. makan di dewan makan sama sama.
siang tadi una suap makan. tibe tibe rasa rindu nak kena makan suap dengan dayah . she likes to treat me like her younger sister . " nah lela. mari sini aku suap. aku memang suka suap orang ". rindu . mungkin susah nak gambar erti sebenar rindu. masa tak dapat diputar . terus berjalan ke hadapannnn.

dan aku kena terus melangkah ke hadapan dengan penuh tabah . dan melangkah untuk mencari makna erti setiap pergerakan itu .

Dayah love make works all  for Allah . for Islam . for Deen.

Allah sayang dia . she's been too kind.

Ya Allah,
Kau telah memberiku kebahagiaan yang amat besar,
memberi aku keluarga,
mempertemukan aku dengan rakan rakan,
memberiku ilmu,
memberiku kehidupan.

semua yang Kau berikan ini adalah nikmat yang perlu aku syukuri.
tanpa mereka,
pasti hidupku keseorangan.

Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kami.

Kadang kadang kita mengejar nikmat dunia , kesenangan dunia
sehingga terlupa dengan nikmat yang paling besar Allah dah bagi pada kita.

Islam . kehidupan . keluarga . sahabat . ilmu . dan banyakkkkkkkkkkkkkkkkk sangat lagi.



aku kena terus mengorak langkah . walaupun aku tahu , jalan dihadapan bukannya lurus. pasti ade yang berlubang . aku perlu juga tempuhi . jatuh bangun kembali.

sebab nak buat semua ni untuk Allah . buat dengan ikhlas. tabah. kan Allah selalu ada dekat dengan kita : )

semua perkara yang berlaku ada hikmahnya.

The painful September have left a scar to us. but this scar let us to find out the truth . about what we life for ? this painful have give us a lesson. to be the best muslim / muslimah . To find the true LOVE.

Kematian itu pasti. cuma tak tahu cepat atau lambat.

Being lonely is not osem . but being lonely for remembering Allah is tooooooo osemmm !

terima kasih. saya bangga mengatakan saya sayang keluarga saya. Alhamdulillah Allah hadiahkan mereka . bagi pinjam mereka. sementara saya masih hidup didunia ini. hihi . Syukrannnnnn !









pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email