Saturday, 15 September 2012

my story about yesterday

salam.

semoga sihat sejahtera kepada kawan kawan yang besar ,  kecik , muda ataupun tua. kaya mahupun miskin mahupun sederhana . kita semua adalah hamba yang kerdil di bumi Allah . :)

semalam.

takde apa apa yang menarik  seperti jumpa maher zain dan maher zain ajak aku makan bersama.
takde pape yang menarik seperti sedang aku berjalan, ada anak dato' terus jatuh hati bila terserempak dengan aku.
takde pape yang menarik seperti aku dapat tiket haji percuma untuk bagi kepada parents aku.

semalam.hanya perkara biasa yang berlaku cuma aku ingin kongsi seperti diari. uhuk uhuk.

(nak kena update blog cepat cepat sebab lepas ni nak keluar berjalan )

pagi semalam terbangun lambat after subuh. bangun terus tengok TV. semalam pagi sunyi sebab abang dah pergi kerja. ayah mak ikut orang surau pergi baroan ( konvoi raya ). capik tak balik minggu ni . cuma aku dan adik bongsu. kaki melangkah ,lantai terasa bersih jadi tak perlu nak menyapu pada hari itu.

ayah dan mak pulang ke rumah. kelam kabut ayah cakap " kakak, kemas rumah cepat ade orang nak datang ! "
aku yang sedang bersenang lenang bersama adik aku terkejut terus masuk ke dapur menyediakan apa yang patut.
dah siap buat air dan masukkan kuih dalam balang, kemudian cakap denagn ayah, " dah siap semua. bila orang tu nak datang? tak datang pun. "

ayah terus senyummmmmmmmm panjanggggggggggg dan keluar rumah nak pergi solat zohor di masjid.

grrr ayah tipu ! ( hukuman bangun lambat la tu ).

petang, aku sambung membaca novel 9 nyawa ramli awang murshid punya novel. petang tu keseorangan sebab adik ikut parents pergi open house. bila mak balik, mak bawak atif bersama! bila atif (my sweetheart) ada di rumah, aku secara semulajadinya terus hepi berkali gandanya ! weeehuuuuuuuuu :D :D :D

pada waktu malamnya, membantu mak masak kuey tiaw tomyam sebab kawan baik mak dan ayah nak datang rumah. tapi lepas maghrib, parents ceqq kena keluar sekejap pergi open house lagi jadi kerja kat rumah aku yang kena sambunggg. sambil abang aku bersantai di depan tv. huh.

aku ajak anak kepada kawan baik mak aku tu pergi bermain di taman. kebetulan di taman ade beberapa budak perempuan yang lain. umur mereka hmmm semua sekolah rendah

(alamak, da pukul berapa ni)

sedang melayan kerenah bebudak, budak budak tu tanya........

" akak, umur akak berapa? akak darjah berapa? "

OOOOOO MY GUUUUUD. WHAT ?!

lalu aku gelak sinis huhu akak bukan darjah la dik.

" jadi, akak ni dah tingkatan la ye? tingkatan 2 ke ? "

zepppppp hihihi. terus aku cakap, " akak baya abang Khairi kamu. 20 tahun :) "

aku cerita dekat mak aku, then mak aku gelak. mak aku pun cerita, " masa open house hari tu, kan ade sorang budak ni panggil kau adik. kau taju tak budak tu sebenarnya lagi muda daripada kau. umur dia 19 tahun. dia ingat kau 15-16 tahun "

hihihihiihhihiihhiihihihihiiii.

inilah motifnya aku nak cerita pasal semalam ! ok terima kasih. babai semua.

:) have a happy life. Got HIS blessing. Allah :)



p/s: i cant forget you. hopefulli after we met even in seconds you will disappear from my dream. but until now, you keep appear appear and appear. mungkin tidak apa kalau ini yang boleh ubati penyakit rindu. malunyeeeeeeeeeeee. what im talking about. uhuuuu. wish good luck for me ! nak berjaya sama sama jugak ! 

ok siap ! nak gerak pergi keluarrrrr zep!

4 comments:

Wira Azhar said...

hihi..darjah berapa :D

Wira Azhar said...

hihi Budak sekolah rendah :D

Lela S said...

darjah 20. haha

Nanie Ishak said...

motif disini adalah utk mengatakan *weyy, gua mcm kanak kanak ribena* huhh -,,,,-

HAHAHA ;D

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email