Thursday, 31 May 2012

3 bulan.

salam.

hello boys. hari ini hari jumaat. mesti korang nampak macam semat pakai kain pelekat , pakai kopiah nak pi masjid.

oh dan tak lupa jugak to boy(s) yg tengah rehat dari kerja sebab nak pi solat jumaat tapi melencong pi kedai makan ( especially kalau kat meru ni restoran Bandung) untuk makan sambil cover dengan bos kononnya dia pi solat jumaat. pffft

dan kepada wanita wanita seluruh dunia yang osem !

semoga hari ini bertambah baik dari hari semalam. heheheheheee =D

3 bulan ni bukan bermaksud tarikh atau pun menunjukkan aku dah mengandung selama 3 bulan sebab aku tak kahwin lagi.

tapi tajuk ni sempena 3 bulan dah aku study di uitm shah alam bachelor in food technology and science.

life will be meaningless as student if you just wake up in the morning ( early morning ? ) to go to lecture class, finish your assignments for a whole day, eating drinking sleeping cooking, study until dying for tomorrow tests, and sleeping again.

be an active student. involve with clubs (oh not clubbing night ), means persatuan or involve yourself in each competition held. such as SUKOL (sukan antara kolej), SAF ( sukan antara fakulti ), lawatan, camping, or watever such activities , good activities okayyyy.

kalau dalam UiTM shah alam ni, ada persatuan mahasiswa hadhari. banyak aktiviti islamik. ada skuad penyayang. kuliah agama for free. tilawah. jadi, masih boleh dapat pengisian agama disamping kita study subjek duniawi.

ada jugak kelab errr dan macam macam. aku tak teroka sangat sebenarnya. hihiiii

aku ada menyertai beberapa pertandingan sukan.
 1- sukan pencarian bakat baru ( ping-pong).
 2- sukan piala dekan (ping pong)
 3-sukan antara kolej (ping pong)

walaupun aku tak berapa hebat dalam bermain ping pong tapi errr errr memang tak hebat pun. grr aku dapat second place for each competition ! what !!! sebab aku kalah pada orang yang sama. fed-up! grrrr
mesti budak tu gelak gelakkan aku sebab asyik jumpa muka aku kat final.  mesti aku kalah dengan dia. dem.

ok,aku tak nak cite pepanjang kekalahan yang amat memalukan ini.




aku akan berlagak control dan bajet hebat walaupun hakikatnya aku tak hebat.



NEXT.

lecturer.

oh ye. kostly lecturer kat sini PHD. paling kurang pun semua da ade master.

for CHM 431, lecturer aku best. lelaki. oh ye. dia suka curi curi dengar perbualan kitorang masa dalam lab. hihihiiii. . . dia suka perli. tapi dia caring. masih bujang. siapa nak, bole contact saya. nanti saya tolong rekomenkan. (cis, nak guna saya saya pulak)

FST 501, kauuuu lecturer ni bahaya. pompan. errr wanita. kau bayangkan nota nota dia slide bjela jela. Quiz suka mengejut. Tapi soalan quiz on the spot. Malang lagi bila soalan quiz dia macam test. explain itu ini bla bla. oh ye, and the worst thing, soalan dia tak de dalam slide. since that, aku dah malas nak baca notes sebelum masuk kelas sebab soalan dia pun luar kotak pemikiran. so, kau hanya perlu on9 memalam dan berchatting sebagai persediaan nak masuk kelas dia. dan lepas tu, kau hanya perlu tawakal untuk tak mendapat 0 marks !! grr

oh ye. dan untuk test, aku rasa aku tak perlu nak buat final year punya soalan sebab semua soalan dia buat sendiri ikut kepala dia. so that we all will be genius like her. duhhh final past year exam tu lagi senang berbanding soalan quiz dia. ni apentah lagi tets. faham ? okayy . Dying.

untuk subjek lain, ohh biasa biasa sajaaaaaa.

cakap jela malas nak cerita. kekekkeke

bulan 6 ni akan menjadi bulan paling sibuk dan menjadi mata panda. tests bgelumpangan. ditambah lagi dengan projek food is fun. kan best kalau dalam setiap projek hanya menjadi peserta biasa. hanya perlu join n goyang kaki. tapi bila dah diberi amanah untuk memikul tugas, kenalah laksanakan. bukanlah secara paksa. kena ikhlaskan hati. buat sungguh sungguh, ini amanah. walaupun hakikatnya mesti akan terselit perasaan malas tu.

hei. next sem aku nak cari usrah untuk dibuat laaa. mesti lagi terisi kan hidup. bukan hanya sebagai student. sebgai anak. sebagai khalifah juuga :D

maybe im not the best one. but i want to be better. as muslimah.

aku bukan srikandi seperti wanita islam yang dahulunya berjuang di zaman nabi.
aku bukan fatimah syarha.

tapi aku ingin menjadi seperti mereka walaupun hanya sekelumit percent.

tak mustahil kan.

 dan next sem aku baru nak ambil muet. nak muet kat uitm shah alam, or pilah ? hmmm nanti lah fikir.

dan aku tak sabar nak study subjek next sem. banyak calculation. tak perlu banyak membaca sangat macam sem ni. so, i love it ! really love it . no doubt. coz i like to calculate. hate to read. hahah


bubui. :) :) :)

No comments:

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email