Friday, 24 February 2012

kalau aku jadi watak indon sebenar.

salam ya pak. buk.

iya apa khabar nya kalian hari ini semua. sihat sihat aja harapnyaaaa. -loghat indon pliz kalau baca-


silakan sokong filem tempatan indon. amat best ya enggak.

pffffffffffffffffffffttttttttttttttttttttttttttttt.

sebenarnya, aku amatlah anti gilak gilak dengan cerita indon ni. bila tengok cerita indon dari awal hingga akhir, boleh buat aku muntah beriburibu baldi.  loya dan pening.

lagilagi bila episodnya sampai beratusratus. da seratus pun tak tamattamat. ANNOYING SO MUCH okayy.

perasaan sebenar bila tengok cerita indon yang ade blambak episod.

beginning : woww. lawalawa n hensemhensem ah pelakon indon ni. wahhh. macam best je cerita ni. waaahhhh  nak tengok lagi la esok.




middle of story : bila nak tamat ni. grrrr. boring ah. menyakitkan hati je. bla bla bla. sarcasm. bla bla. 


at the end : ceh. da agak da tamat macam ni. err. tak pun, apesal tamatnya macam ni. tergantung! siasia aku tengok cerita ni. bengong.


ok.

contoh cerita.

1- Bawang putih bawang merah.

jap jap jap.

tak perlu nak bawang putih bawang merah. meh aku list kan semua sekali cerita indon yang aku pernah tengok di iklan tv mahupun di layar perak.  suratkhabar.

cinta dan anugerah, anugerah, putri yang ditukar, lagi. . emm.mm.. ha. bella, mutiara, solehah, aqsa dan madinah  bla bla. dan bla.

pertama. 

watak hero dan heroin.

:::::: kebanyakan yang aku tengok, hero n heroin adalah watak yang amat baik. tapi bila da amat baik, jadi bebal. tak pandai melawan. bagi yang jahat tu menang je. okayyyyy. to face this life, you need to fight to get what you want. live your life. dan. dont be too easy to trust the rumours. mostly, when they heard rumours, they assume it as the reality had happen. pffft. kat situ la bangangnye.


watak mak ayah  bapak n ibu ibu hero dan heroin. (yang baik)

:::::: watak diorang ni pasrah je apa yang berlaku. tak pandai melawan. percaya bulatbulat apa si penjahat cakap. lembik.


watak jahat.

:::::: mulut macam perGGGHHHHH! dah jahat memang jahat ah. tak siapa bole lawan. umpama walaupun si penjahat ni cakap tipu, yang baik akan percaya. sekalipun diorang tak percaya, diorang kena tunduk kepada katakata si penjahat. what the heaven antagonis life. 

dan. yeahhhhh. korang tau tak. aku amat geram tengok cerita indon sebab si baik tak pandai melawan!

kalau aku jadi heroin, da lama dah aku lawan balik katakata watak antagonis ni. semua tak bole percaya. tapi paling aku pelik. kadangkadang si ayah bole tunduk kat katakata si isteri (isteri yg jahat) dan si ayah tak mampu melawan. redha dan terima je. grrrrrr. lemah!

MOST ANNOYING : setiap kali satu bala (masalah) settle, kompem akan wujud lagi masalah lain. at least, bagilah nampak moment bahagia sekejap.ni asyik terseksa jeeee. masalahnya plak tu, ntah pape la. kadangkadang nak buat ujian DNA, bole dipalsukan ujian tu. nursenurse dan doktordoktor tu nampak agak banngangnag ( tak bole eja betol2 nampak kasar.haha) sebab kalau si penjahat menyamar jadi nurse, diorg takperasan. dan dan dan. kalau diorang tukar baby pun, diorang tak perasan. (yeahhh i talking about "putri yang ditukar"). 

so, bila aku tengok cerita indon, aku agak err... memang terlebih emosi. sebab aku macam nak jumpa face to face dengan si watak penjahat dan lawan mulut dengan diorang. see. sape yang akan menang nanti!!

fuhhh fuhhhh~~~ ade sape sape nak tambah?

jangan blog aku kene sepammmm atau blacklist oleh blogger dari indon sudah. 

pfffftttt. lela. blog ko ni tak ramai pun baca. hahahahahahaaaa

tapi tapi tapi. korang pernah tak tengok cerita "alisa" . 

cerita tu aku puji sikit jela. watak baik pandai berlawan. cuma tak sedar musuh dalam selimut menyamar jadi jahat. at least, takde la sakit hati sangat tengok cerita tu. ending dia pun best. *saje puji jap* walaupun sebenarnya biasabiasa jaaa.



aku akan tengok cerita indon bila nak tamat je. okayyyhh.


okayy. ni adik bongsu aku lukis kat laptop. tu je nak bagitau.heeee heeeeeeeeee



No comments:

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email