Wednesday, 29 February 2012

Di Langit Biru dan hitam.

Assalamualaikum.
duhai gadis dan jejaka.

Alam ini terbentang luas. Melihat laut kebiruan. kadang coklat kerana kekeruhan.
Biru kerana langit itu berwarna biru. memberi warna kepada laut yang jernih untuk menjadi kebiruan apabila dipandang.

Biru. ye. aku suka warna biru. ooo. tapi bukan itu yang aku nak bagitau. (harhar).

aku nak bagitau yang aku tak suka warna pink. tapi bukan ni gak sebenarnya yang aku nak cakap. ppffffff

Melihat langit yang terbentang luas membuatkan fikiranku berasa tenang dan lapang.

melihat laut yang luas dan ombak yang berderu membuatkan fikiranku berasa segarrrr. yep. tapi rumahku bukan ditepi pantai untukkku menghirup udara laut yang bertiup ke daratan selalu. dan rumahku bukan di atas bukit untuk melihat gunung ganang yang menghijau. rumahku di bawah atap yang digelar LANGIT. Langit yang mampu berdiri tanpa tiang. subhanallah.

Langit yang mampu ku tatap tiaptiap masa aku mahu melihatnya.
Langit yang selalu memberi ketenangan kepadaku setiap kali aku berasa gusar.
Langit yang berwarna biru memberi ketenangan kepada mata yang melihatnya. :)

Sungguh benarlah. Ciptaan Allah semuanya sempurna. memandang kepada ciptaanNYA mampu memberikan kelapangan jiwa.

Melihat burung bebas di udara seolah olah tiada masalah yang perlu dirisaukannya. tidak seperti manusia.

Di langit hitam. walaupun tiada warna, tetapi dihiasi dengan bulan. bintang. nampak berseri. tidak sunyi. sekalipun tidak kelihatan bulan pada malam itu, langit tetap ditemani oleh bintang bintang. bintang bintang yang setia menemani malam. (paling setia adalah kapal terbang yang selalu lalu langit dan makcik aku ingat tu adalah UFO)  durrgghhh. amatlah salah okayhhh.

ye. di langit hitam tu juga aku kadangkadang tatap untuk tenangkan fikiran aku yang agak berserabut. lagilagi bila study. ye. bila da penat stadi, aku selalu tatap langit malam. biarpun gelap, tetap memberi ketenangan.

tapi lepas aku puas tatap langit, aku borak n makan dengan kawankawan sebab malas nak study lagi.haha.ok. rosakkan ayat je.


AS MUCH AS YOU WANT TO PLAN YOUR LIFE, IT HAS A WAY TO SURPRISING YOU WITH AN UNEXPECTED THINGS THAT WILL MAKE YOU HAPPIER THAN YOU ORIGINALLY PLANNED. THAT'S WHAT YOU CALLED
 . . .  GOD'S WILL.

Even if we haven't talked in a while, I still care about you. I'd support you on the things you do.The decisions and choices you make. You'll always be something a part of me. No Matter The DISTANCE, No Matter The SILENCE. No Matter the DRIFT. I still care about you. and i hope you know that too.

dan kadang kadang termenung dilangit membuatkan aku rasa sayu. mungkin sebab teringat pada kenangan. aku boleh hidup denagn kenangan. dan biarlah aku hidup dengan kenangan itu.

apa yang berlaku adalah permulaan. dan kisah kita baru bermula. dan kenangan itu ingin ku jadikan memori . bukan penyebab kisah yang baru ingin ku mulakan.

Kedewasaan mengajarku erti segalanya. Belajar menyapa, mengenal, berteman, bersahabat, bermusuh  dan saling mengerti. Semoga kedewasaan juga mengajariku untuk selalu dekat dengan-NYA. 



langit.awan. tapi pemandangan langit dari bawah rumah aku bukan macam ni. ni dari kapal terbang. haha


1 comment:

Wira Azhar said...

LAngit mampu memanggil kotak memori kembali bermain difikiran... ^^

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email