Sunday, 25 September 2011

tak perlu risau walau diri tak cantik.

assalamualaikum.

hape tajuk. yep. tak perlu risau walau diri tak cantik. tapi perlu risau kalau diri tak comel  baik.

::: dont judge a book by its cover :::

same goes with women in this world. guys too.


muka lawa tapi hati busuk bole pergi jauh jauh dari jadi kawan aku. *hee*

muka hensem tapi perangai macam cibai  err. . tak senonoh pomm bole pergi main jauh jauh sebab aku tak suka. then, bile aaku tak suka, kompem lagi ramai tak suka.


YE KE CIK LELA?

eeehhh. tak la. masing masing punya citarasa berkawan lain lain. sama macam citarasa kita nak pilih pasangan hidup punnn. lain lain. sebab tu la kadang kadang kita tengok, perempuan cunnn giler tapi suami ###. well. itu sebab perempuan tu bukan bcinta dan berkahwin atas dasar fizikal je. tapi dia lebih consider *maybe* religion, manner, money (?), . . and act.

tempek muka maher zain nak cover ketidakcomelan.

macam aku, aku tak memilihhh dalam berkawan. gemuk kurus huduh lawa cantik comeL gelap cerah. ada aku kesahhh? tak  .  sebab aku punnn gemuk, tak lawa. *terasa*




tapi kalau ade yang suka menggedik, (kawwww kawww punye gedixx), harapann la aku nak rapat. buat sengsara hiduppp wo. tapi borak borak still lagi. no prob.

tak perlu risau walau diri tak cantik.

ALLAH tak memandang pada rupa kamu. Tapi tingkah laku kamu. percakapan kamu *terasa*.

dan manusia manusia yang hubungan rapat bertahan sampai berabad dekad juga bukan disebabkan oleh faktor rupa. its all about manner. baik tingkah laku, orang lain pasti akan suka bkawan dengan kita. deadly serious. just kita perlu berkeyakinan untuk berkawan dengan semua orang.

sama jugak dalam situasi korang nak buat presentation untuk pihak luar. pihak luar yang skema dan garang dan bla bla bla.. dan datang nak amek markah presentation kita. (ayat keling). wajah lawa tak de harga, tapi pakaian kemas ade markah . keyakinan yang tinggi membuatkan mereka berkobar kobar untuk dengar lagi presentation kita. YEAH! *tapi, certain certain person amek bonus mark untuk muka lawa. durrrh. itupun kalau presentation dorang gempak la kannnn.

seterusnya. pasangan? eh. ade je orang cunnn tak kawen lagi. so, yang rasa rendah diri Sgt~ ~ ~ mengatakan diri tak lawa tak payah risau k. jodoh da ditetapkan. usaha untuk MENCARI. yep! kalau diri lawa tapi dok rumah tak buat pape kerja, pemalasss pulak tuh, harapan la orang nak masuk meminang.
 tapi kalau tak lawa ponnnn, rajin, pegi tolong mak masak masak kat rumah jiran jiran ke, sahabat handai ke, kompem ade mak mak orang lain (bakal mertua kot) berkenannnn tengok kita. *aku la tuuhhh* haha.

:::: kawan aku lelaki pernah cakap " aku tak kan jelez tengok orang lain sebab aku tahu pasti ade seorang pompan diciptakan untuk aku ". (ayat ni aku ubah sikit sikit ikut sedap mulut aku baca. ahakss).

so, berbalik kepada keyakinan kita terhadap jodoh yang telah ditakdirkan oleh Allah. kita perlu mencari. pasti ade untuk kita.

urhhhh. sebenarnya aku post tajuk ni lepas aku baca kat satu blog tu, dia cakap macam ni " perangai baik tapi muka hodoh, kompem ke mak mertua nak jumpa. baik guna simply CT nak lawakan muka kau". aku amat amatlah terasa. terasa terasa terasa.
aku tak lawa wehhh. tapi aku bsyukur aku ade fizikal yang sempurna. alhamdulillah.

tapi, betul ke mak mertua akan reject kalau tgok muka bakal menantu dia huduh?

nak je aku sepak sepak blogger tu.

nak je aku jadi anonymous dan kutuk dia kaww kaww. maksud aku. aku ceramah dia. biar dia insaf sikit. tapi, aku tak jadi bagi. haha.

tetibe plak tadi secara kebetulan, my mr.K baru update blog. yeah. bole pergi baca post dia tentang saya tak comel.

Pape pun bagi aku. rupa tak de harga di sisi Allah. Tengok balik amalan amalan kita . samada dipandang Allah ataupun tidak. itu yang utama. ya. itu yang utama. Jadi, jomjadi cantik dipandangan ALLAH.
 (^___^)




p/s : lusa hari terakhir syawal. peluang puasa 6 masih ade. tapi yang baru nak stat, babai.





3 comments:

Mazni Zulkifli said...

like like like !

-Gee- said...

sebab aku punnn gemuk, tak lawa. *terasa* [like!]


*btl3..~ yg penting dalaman..~ ^^

Lela S said...

mazni: thanxx ;0
gee: :) perasan gak ayat tuh.

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email