Sunday, 4 September 2011

Di atas satu cinta


DI ATAS SATU CINTA.

Siapa yang tak mempunyai cinta di hatinya?

Allah memberi kita perasaan untuk menyayangi dan rasa disayangi.

Tetapi jangan lupa untuk kita mengenali cinta yg utama kepada Allah s.w.t.

Cinta terhadap insan. itu lumrah dunia. 
tetapi iman mampu mengawal hati dan fikiran. Iman membatasi cinta daripada di khianati. Kerana cinta itu suci. Cinta berlandaskan iman, agama. Cinta kerana mengharapkan Redha Allah.





jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
apakah ku masih bisa terus melangkah
serpihan hidupku kan ku bangun di atas satu cinta

subhanallah aku mencintainya
subhanallah aku menyayanginya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hatiku



repeat :

selalu di hatiku

repeat : [4x]

selalu di hatiku 

Tak salah untuk mencintai.

Tak salah untuk menyayangi.

Tak salah untuk rasa dicintai dan disayangi.



ya allah

izinkanlah aku bila suatu saat aku jatuh hati

pilihkan untukku seseorang yang hatinya

penuh dengan kasih dan cintamu

dan membuatku mengkagumi-mu


ya allah

bila suatu saat aku jatuh cinta

pertemukanlah kami

jodohkanlah kami,satukanlah kami

berikanlah kami kesempatan untuk lebih

mendekati cintamu
dalam suasana sakinah mawaddah dan rahmah



Ya Allah , andai suatu masa nanti cintaku pada insan bernama Adam kan muncul, kau peliharalah cintaku agar suci dijalan yg Kau redhai.
Ya Allah, untuk masa sekarang ini, biarlah ilmu ilmu mu yg menjadi peneman ku di saat ku keseorangan.

Amiin.





No comments:

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email