Tuesday, 20 September 2011

aku tengah rasa down . tapi aku tahu. aku boleh.

assalamualaikum.

final tengah berlangsung.

tapi, aku dah rasa down. tak salah kan untuk rasa down sekali sekala. yang pasti, aku kena bangkit dari semua ujian ini. aku perlu pujuk diri .  aku perlu tabahkan diri  . aku tahu aku boleh buattt walaupun susah. ye. susah untuk memujuk diri sendiri.

aku ada ramai kawan. ramai kawan aku pandai pandai. tipulah kalau aku cakap aku tak jeless tgok dorang punya markah tinggi tinggi. tapi aku tahu, effort diorang lebih banyak dari aku. 

aku ade seorang kawan antara ramai ramai tu. err. . rapat? tak sangatlah. tapi kamceng. haha.
*perasan*.

tak sangka dia pun rasa down. tp aku tak mampu menipu. ( tapi dalam hal lain, aku boleh je menipu. lagi lagi bila aku cakap korang semua hensem hensem atau lawa lawa). ehem.

jadi, aku rasa aku kena bg kata kata semangat kat diri sendiri dulu. baru aku bole yakinkan org lain. betol tak? ye ye. betol betol betol :)

dem. sah sah. lpas ni aku akan ade tabiat dan hobi baru iaitu bcakap dengan diri sendiri. sedih itu hanya sementara. tak salah untuk menanges.


tak semua perjalanan kat dunia ni akan berjalan lancarr.
kita semua pasti akan diuji.
diuji dari segi perhubungan, kesihatan, kewangan, pembelajaran n sebagainya.
semua ujian itu adalah halangan yang kita perlu lalui untuk mendidik diri kita menjadi lebih tabah. 

ujian itulah yang membuat kita lebih ingat kepada-NYA.

Setiap masa DIA ada bersama kita.

Pohonlah kepadaNYA agar hati kita tabah untuk hadapi semua ini. manusia itu lemah. Iman adalah pemandunya, agar kita tetap mempunyai kekuatan untuk teruskan perjuangan. 

Bangkitlah wahai laila syahidah dan sahabat sahabat laila ! yeah!

janganlah terlalu mengharap untuk betul dalam semua perkara yang kita lakukan. tapi haraplah agar apa yang kita dah buat, merupakan perkara terbaik yang kita mampu beri dengan usaha kita.

oh. berbelit pulak dah ayat aku.



"Imagine there is a bank account that credits your account each morning with $86400. It carries over no balance from day to day. Every evening, the bank deletes whatever part of the balance you failed to use during the day. What would you do? Draw out every cents of course? Each of us has such a bank. Its name is TIME. Every morning it credits you with 86400 seconds. Every night, it writes off as lost, whatever of these you have failed to invest to a good purpose. It carries over no balance. It allows no overdraft. Each day it opens a new account for you. Each night it burns the remains of the day. If you fail to use the day's deposit, the loss is yours. There is no drawing against 'tomorrow'. You must live in the present of today's deposit. Invest it so as to get from it the utmost in health, happiness and success. The clock is running. Make the most of today."
kredit to blogger hanis zalikha



aku tahu aku wanita  gadis yang tabah. dan aku tahu kawan aku tu adalah seorang yg gagah dan kuat. berani hadapi ujian. yeah. insyaALLAH. La tahzan. innallah ha ma'ana. jangan bersedih. sesungguhnya Allah tu bersama kita. ayuhlah sahabat. kita maju ke depan!


2 comments:

Wira Azhar said...

yup..insyaallah..Laila boleh...kita semua boleh ^^

Lela S said...

:)

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email