Thursday, 12 May 2011

KES SIMBAH ASID.

ye. siapa rajin tengok berita di televisyen atau membaca akhbar, pasti tahu mengenai kes ini. YANG MASIH BELUM SELESAI.

see. BELUM SELESAI. tapi tak pe.. kan ade pepatah :
sepandai-pandai tupai melompat.. akhirnya jatuh ke tanah juga.. 
mereka pasti AKAN TERTEWAS!


Sejak bulan Februari 2011 sehingga 27 Mac 2011 terdapat (18) kes kejadian simbah “asid” yang 

berlaku di Kuala Lumpur. Kejadian ini reda buat seketika dan berulang kembali pada 6 hingga 7 

Mei 2011 dengan (2) kejadian masing-masing yang berlaku di Sentul dan Dang Wangi. Kebanyakan 

mangsa adalah daripada kalangan wanita yang sedang dalam perjalanan pergi dan balik berkerja, 

terdapat juga kejadian serangan berhampiran sekolah di sekitar Bangsar dan Brickfields pada satu 

ketika.

Suspek dipercayai (1) atau (2) lelaki India, bermotosikal datang dari arah belakang mangsa dan 

menyimbah sejenis cecair dipercayai ‘Alkaline-based’ atau ‘Oxidizing Agent’ ke arah muka atau badan 

mangsa. Cecair ini akan memberi kesan irritasi kepada mangsa apabila terkena kulit tetapi tidak 

mengakibatkan melecur.

Di dalam kebanyakan kes serangan, saspek akan bertindak ketika mangsa bersendirian atau ketika 

mangsa berjalan di tepi jalan yang tidak sesak menuju ke kawasan parkir kereta atau stesyen LRT. 

Lokasi yang kerap menjadi sasaran mangsa adalah di tepi jalan sekitar kawasan sekolah, tepi jalan 

berhampiran tempat parkir atau tepi jalan berhampiran stesyen LRT atau pondok menunggu bas.

    sumber: FB Polis KL

dan yang terbaru ------>

Polis meminta bantuan orang ramai termasuk persatuan pemandu teksi untuk menyalurkan sebarang maklumat mengenai suspek bermotosikal yang terlibat dalam 22 kes menyimbah cecair dipercayai asid di sekitar negeri ini dan Lembah Klang.
 
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Zinin berkata, kerjasama orang ramai diharap dapat membantu pihak berkuasa memberkas suspek terbabit secepat mungkin. 


EMOSI AKU TAK STABIL BILA TAU LEMBAH KLANG ANTARA TEMPAT BERLAKU JENAYAH NI.

betapa bijaknya penjenayah sekarang. tak tertangkap lagi. pihak polis sedang berusaha. semakin aku tengok berita, semakin banyak aku rasa jenayah dalam negara. TAK SELAMAT DUH.

disebabkan kes ni gak, mak aku dah tak bagi aku jalan sorang-sorang kat klang tuh. peh. kalau nak pergi, kena ada teman. =,=" Habis tu kalau aku nak jumpa kawan aku di klang, siapa nak temankan aku dari rumah aku ni..? 

jadi, aku sekarang hanya duduk rumah. jadi gadis   ayu   melayu terakhir. muka aku la melekat tertempek kat dapur. sambil tolong mak, sambil makan, makan dan makan. tapi berat badan mantain. ehem. HAHA 

kepada kawan-kawan diluar tu, hati-hati tau. mangsa kebanyakannya adalah perempuan melayu.. bertudung.

kalau anda rasa tak tahan nak duduk di negara ini, kita boleh buat demonstrasi untuk minta dpindahkan ke...korea?? maybe. ahak ahak. palestin?? yeah!

 tapi aku sayang negara aku. MALAYSIA...


siapa pernah minum asid yg BERASID giler?? aku tabik!



jangan biarkan tupai bermaharajalela.


6 comments:

~Dr. insyirah~ said...

pH 2 ke atas ke, ke bwh?
ouh,nmpaknya bkn perempuan2 cantik je yg jd sasaran skung ni.ahaha

LaiLA s~ said...

hak hak. cet. salah la. update balik.hak hak. yep. bkn pompan lawa je... dia main simbah2 je. sengal. yeah.ayat tbaik.

shakila said...

dahsyatnye jenayah skarang..xde motif plak 2..kalau sebab duit takpe jugak..ish3..

shakila said...

dahsyatnye jenayah skarang..xde motif betul..

SYAFIQ SYAZNI said...

hhmm , manusia mcm ni pun ade ? pelik lahh . . anyway , nice blogg . .
takde FB ke ? kalau takde sila lah buat , tapi kalau dah buat saya cume boleh harap awak tak ketagih dgn FB tuhh je . . haha , renung renungkan dan jangan termenung !! PEACE

LaiLA s~ said...

syafiq syazni, erk. yep. ade fb. ketagih...? ketagih tak la. cume rjin komen2 sementara xde keje+boring. haha. manusia byk ragam byk perangai. biasalah tuh.

pisang lambat berbuah

There was an error in this gadget

Follow by Email